luty24

Dbaj o zdrowie – natura pomoże

dodano: 24 lutego 2010 przez sylciar


      Życie zgodne z naturą zawsze wychodzi człowiekowi na dobre. Aby chronić swoje zdrowie, młodość i  dobre samopoczucie i urodę, należy przestrzegać pewnych zasad, które w kolejnych numerach będziemy propagować. Pierwsza zasada brzmi: aby pokarm był lekarstwem, a  lekarstwo pożywieniem. Pokarm to pożywienie stałe i napoje. Przedstawiamy SUPERNAPÓJ  najlepszy z najlepszych składników odżywczych , bez którego żaden człowiek nie może przeżyć kilku dni. To WODA  w jakiejkolwiek postaci:butelkowana, zwykła i mineralna, gotowana, a może być i z kranu. Człowiek składa się w 60% z wody-kobiety i 70% mężczyźni - dlatego  jej niedobór może wywołać kryzys. Odwodnienie organizmu jest bardzo niebezpieczne, dlatego właśnie w czasie chorób przebiegających z dużą gorączką należy pacjentowi zapewnić wodę do picia, należy też dbać o odpowiednią wilgotność powietrza, stawiając pojemniki z wodą przy grzejnikach i wreszcie stosując wilgotne okłady. Znaczne odwodnienie często wywołuje zagrażające życiu zaburzenia pracy serca, ale nawet niewielkie odwodnienie może być przyczyną zawrotów głowy, zmęczenia i mdłości.  Nie należy czekać, aż wystąpi pragnienie,aby napić się wody. Najlepiej wypić w ciągu dnia osiem szklanek wody . Kontrolując mocz stwierdzimy ,czy nie pijemy zbyt mało - mocz powinien być jasny i oddawany co najmniej co cztery godziny w dzień ,natomiast w nocy nie powinniśmy wstawać, (ale to możliwe jest tylko do pewnego wieku). Równie zdrowe napoje to rozcieńczone soki ,herbatki ziołowe i napary ziół, te ostatnie stosowane z umiarem i odpowiednio do dolegliwości. Poza tym im więcej będziemy spożywać świeżych warzyw i owoców ,tym większe mamy szanse na dłuższe i zdrowsze życie. Każda łyżka pełnoziarnistych płatków zbożowych, każde jabłko, porcja szpinaku,brokułów,kabaczka, czy tuńczyka przyczynia się do wzmocnienia zdrowia i przedłuża młodość. Stosowanie diety przyjaznej dla serca jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania schorzeniom układu krążenia. Bardzo dużą rolę w ochronie serca odgrywają witaminy z grupy B, których bogatym źródłem są pokarmy nieprzetworzone ,np. ryby, całe ziarna owoce, warzywa i produkty z soi. Drugą witaminą przyjazną dla serca jest witamina E, której dużo zawierają płatki z pełnego ziarna, kiełki pszenicy szparagi i sałata.




Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy