luty25

Zdrowe odchudzanie na wiosnę

dodano: 25 lutego 2010 przez sylciar


Idzie wiosna a wraz z nią nadchodzi chęć zmiany. Wiosenne porządki dosięgnęły również twojej diety? Może najwyższy czas na zmianę trybu odżywiania? Nadejście wiosny dodaje nam ogromnej energii i ochoty do zmian, szczególnie w kwestii pozbycia się nadwagi. Warto wykorzystać ten czas!
Zdrowe odchudzanie polega na połączeniu odpowiednio dobranej diety z aktywnością fizyczną. Możemy również wspomóc odchudzanie specjalnym preparatami naturalnymi, które pozwolą nam wyciszyć głód. Mówiąc o diecie, nie mamy na myśli głodzenia się lub odmawiania sobie poszczególnych składników, gdyż nieświadoma eliminacja pozbawi naszego organizmu substancji budulcowych, witamin, mikro i makroelementów oraz flory bakteryjnej. Tym samym pozbędziemy się energii i obniżymy swoją odporność... Zdrowe odchudzanie ma na celu dostarczenie organizmowi wartości odżywczych przy jednoczesnym ograniczaniu kalorii. Plan zdrowego odchudzania obejmuje:
  • równomierne tempo chudnięcia - od 0,8 do 1,2 kg tygodniowo
  • większą niż zwykle aktywność fizyczną
  • odpowiednio dobraną dietę
Jeżeli chcesz schudnąć więcej niż 5 kilo powinnaś zgłosić plan swojemu lekarzowi! Jest to ważne przy problemach zdrowotnych i zażywaniu leków. Warto dbać o swoją wagę, gdyż sprzyja to naszego zdrowiu i samopoczuciu. Osoby szczupłe z reguły nie mają problemów z miażdżycą, nadciśnieniem tętniczym, cukrzycą typu 2. Rzadziej cierpią na choroby stawów czy kamienicę pęcherza żółciowego. Osoby z nadwagą znacznie bardziej cierpią na te dolegliwości, występuje u nich większe ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory oraz przyspieszony proces starzenia.
Jak jeść zdrowo?
  • Rozłóż jedzenie na pięć mniejszych posiłków spożywanych co 2-3 godziny.
  • Wyznacz sobie tylko jeden dzień w tygodniu, w którym możesz popełnić dietetyczne "grzeszki" (np. pokusić się na kawałek czekolady).
  • Jedz dużo zielonych warzyw.
  • Unikaj jedzenia potraw, które zawierają cukry rafinowane.
  • W godzinach wieczornych i popołudniowych zmniejsz ilość złożonych węglowodanów i tłuszczów.
  • Ustal całkowitą ilość kalorii mnożąc pożądany ciężar ciała przez 25. Potem dostosowuj ich liczbę według potrzeb.
  • Niech w Twojej diecie 15% kalorii stanowią tłuszcze,  40% białka. Reszta to złożone lub proste węglowodany.
Zdrowa aktywność fizyczna Jeżeli chcesz szybko osiągnąć pożądany rozmiar polecamy cwiczenia kardio. Dzięki takiemu treningowi spalisz najwięcej kalorii, a ponadto wzmocnisz serce i poprawisz swoją sylwetkę. Najprostsze ćwiczenia kardio:
  • skakanka
  • rower stacjonarny
  • bieżnia
W jaki inny sposób spalamy kalorie? wypróbuj m.in.:
  • pilates
  • jogę
  • taniec brzucha
  • aerobik
  • spacer i ruch na świeżym powietrzu
Wykorzystaj każdy wiosenny dzień na spalanie zbędnych kalorii i odchudzaj się zdrowo!




Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy