kwie.20

Kreatyna

dodano: 20 kwietnia 2010 przez sylciar


 

Kreatyna to jeden z w większości występujących suplementów diety wykorzystywanych w kulturystyce i sportach siłowych. Jest to aminokwas nie budujący białek, występuje w czerwonym mięsie. Niewielkie ilości kreatyny przechowywane są w komórkach mięśniowych. Przeciętne zapotrzebowanie na kreatynę wynosi mniej więcej 2 gramy dziennie. Połowę z tego organizm może zsyntezować samemu, reszta musi zostać doprowadzona wraz z pożywieniem.

Kreatyna jest ergogenikiem sportowym, gdyż koryguje zarówno wydolność tlenową jak i beztlenową , a oprócz tego poprawia wytrzymałość, siłę , a oprócz tego zwiększa masę mięśniową. Szerokie działanie kreatyny związane jest z jej funkcją transportową i magazynową rodników fosforanowych - najważniejszych molekuł energetycznych i regulatorowych komórek. Creatine zwiększa również znacznie wytrzymałość sportowca. Wszelkie te cech sprawiają, że kreatyna jest bardzo chętnie stosowana przez sportowców różnorakich dyscyplin sportowych.

Kreatyne najlepiej stosować tuż po treningu w połączeniu z napojem węglowodanowo - białkowym. Zaleca się też łączyć ją z białkiem serwatki i węglowodanami w tym samym momencie po treningu.




Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy