kwie.20

Zadbaj o siebie mimochodem

dodano: 20 kwietnia 2010 przez sylciar


 

Nawet kilku minut nie możesz poświęcić zdrowiu, bo brak ci czasu? Nie szkodzi. Możesz o nie zadbać, wykonując codzienne czynności.

Samo życie daje ci wiele okazji do profilaktyki zdrowotnej. Warto je wykorzystać, aby długo zachować dobre samopoczucie.

Chrupanie marchewki

Nawyk podjadania podczas oglądania telewizji wcale nie jest taki zły, jeśli wybierzesz zdrowe przekąski. Ze słodyczy twój organizm nie będzie miał pożytku. Jeśli jednak położysz obok siebie owoce, pokrojoną marchewkę i kalarepkę, wzmocnisz go sporą dawką witamin. Zjesz też sporo błonnika ułatwiającego trawienie.

Zabawa dla szarych komórek

W zatłoczonym autobusie nie sposób czytać lub rozwiązywać krzyżówki. Spróbuj więc podczas jazdy ćwiczyć umysł na inne sposoby. Wymień np. w myślach 20 rzeczowników zaczynających się na literę C. Poszukuj dla dowolnych słów wyrazów bliskoznacznych (np. błękitny – niebieski, statek – okręt). Potem postaraj się ułożyć je w pamięci w kolejności alfabetycznej. To niezła zabawa, rozprasza nudę i zmusza szare komórki do intensywnej pracy.

Machanie palcem w bucie

Kiedy rozmawiasz przez telefon, przy okazji gimnastykuj stopy, aby poprawić krążenie w nogach i wzmocnić mięśnie. Możesz np. kurczyć i rozkurczać palce, zataczać czubkiem stopy kółeczka raz w prawo, raz w lewo. Dobrym ćwiczeniem jest także przenoszenie ciężaru nóg z palców na pięty, a potem znów na palce itd. Pantofl e najlepiej zdejmij, bo ograniczają ruchy.

Niewidoczna gimnastyka

Są mięśnie, które możesz ćwiczyć wszędzie, np. w kolejce do kasy w supermarkecie, bo nikt tego nie zauważy. To mięśnie dna macicy, czyli Kegla. Trenuj je niezależnie od tego, w jakim jesteś wieku. Nagrodą jest pełna kontrola nad pęcherzem, łatwiejszy poród, silniejsze doznania erotyczne. Najpierw zidentyfikuj mięśnie Kegla. Poczujesz je, gdy usiądziesz na krawędzi stołu, z lekko rozsuniętymi nogami, i napniesz mięśnie okolic cewki moczowej i odbytu. ■ Stojąc, wykonaj skurcz mięśni Kegla. Utrzymaj go przynajmniej przez 6–7 sekund, potem rozluźnij mięśnie. Powtórz ćwiczenie, ile razy zdołasz. ■ Zrób to samo, ale wyobraź sobie, że macica to winda jadąca w górę. Wykonaj skurcz, zatrzymaj „windę” i pogłęb skurcz, pchając ją jeszcze wyżej. Potem rozluźnij mięśnie.




Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy